Najčastejšie otázky a odpovede
Nakupujúci
-
Budem za tovar/službu platiť niečo navyše, keď cez Dobromat nakúpim?
Nie. Zaplatíte rovnakú sumu, ako keby ste nakupovali v internetovom obchode priamo, bez predchádzajúcej návštevy Dobromatu.
-
Musím Dobromat navštíviť vždy, keď chcem svojim nákupom podporiť nejaké združenie?
Nie, stačí si do prehliadača pridať pomocníka. Pri nákupe tak na podporu svojho obľúbeného združenia nikdy nezabudnete.
Pokiaľ pomocníka nemáte, je treba pred nákupom navštíviť Dobromat, aby príspevok pre združenie vznikol.
-
Odkiaľ pochádzajú príspevky, ktoré združenia obdržia, keď pri nákupe neplatím nič navyše?
Internetové obchody vyplatia príspevok z marže, ktorú na zakúpenom produkte majú.
-
Koľko peňazí združenie z môjho nákupu získa?
To sa dozviete pred samotným nákupom v okne, ktoré sa vám zobrazí hneď potom, ako vyberiete obchod, združenie a stlačíte tlačidlo „Začať nákup". Niektoré obchody poskytujú príspevky v rôznych výškach, a to podľa toho, aký druh tovaru nakúpite. V takých prípadoch uvádzame minimálnu a maximálnu hodnotu príspevku.
-
Spravil/a som nákup cez Dobromat, v mojom konte však nebol zaznamenaný. Prečo?
Dôvodom môže byt to, že:
- máte vo svojom počítači zablokované cookies. Ak sú cookies zablokované, internetový obchod nevie, že ste v ňom nakúpili. Odblokujte si cookies.
- používate blokovanie reklamy (Adblock, uBlock Origin a pod.), ktoré blokuje presmerovanie do obchodov alebo zamedzi prenosu informácií o nákupoch. Obchodníci potom nevedia, že nákup bol vykonaný pomocou Dobromatu. Je potrebné mať počas nákupov blokovanie reklamy vypnuté.
- nie ste prihlásený/á vo svojom konte na Dobromate. Ak máte účet podporovateľa, odporúčame sa v rozšírení prihlásiť. Stačí kliknúť na ikonku rozšírenie v prehliadači a kliknúť na tlačidlo Prihlásiť sa.
- ste medzi použitím Dobromatu a nákupom na stránke internetového obchodu navštívili iné webové stránky alebo použili iné rozšírenie do prehliadača. Vyvarujte sa toho.
Ak nám vo svojom konte podporovateľa poskytnete bližšie informácie o nákupe, potom vieme prípadné nezrovnalosti s obchodníkmi proaktívne riešiť. Zvyšuje sa šanca, že príspevky budú poskytnuté aj keď nastanú technické problémy.
-
Obchod, v ktorom som plánoval/a nakúpiť, zmizol z ponuky. Prečo?
Môže sa stať, že niektoré obchody dočasne pozastavia svoju účasť. Aby sme predišli tomu, že si zvolíte obchod v čase, keď by mohlo dôjsť k nevyplateniu príspevku, dočasne ho stiahneme z ponuky. Ak je to možné, skúste svoj nákup odložiť na ďalší deň. Väčšinou je už obchod opäť k dispozícii.
-
Medzi združeniami nie je práve to, ktoré by som chcel/a nákupom podporiť. Prečo?
Dané združenie o nás pravdepodobne ešte nevie. Budeme radi, ak mu o nás dáte vedieť.
-
Medzi obchodmi nie je práve ten, v ktorom chcem nakúpiť. Prečo?
Obchod nepodporuje vyplácanie príspevkov alebo ho nepoznáme. Dajte nám tip. Ak to bude možné, radi ho do Dobromatu zapojíme.
Združenia, organizácie a nadácie
-
Čo je Dobromat a ako nám môže pomôcť?
Prečítajte si základné informácie o Dobromate :)
-
Môže byť na Dobromate aj naše združenie?
Áno, ak ste na Slovensku registrovaná mimovládna organizácia, zapojte sa!
Mimovládne organizácie registrované v Česku sa môžu zapojiť tu.
Máte organizáciu v inej krajine? Kontaktujte nás. -
Musíme niečo platiť, aby sme na Dobromate mohli byť?
Nie. Dobromat môžete využívať bezplatne.
-
Aké povinnosti vyplývajú z toho, že sme na Dobromate?
Žiadne. Nezabúdajte však na skutočnosť, že Dobromat je iba nástroj. Záleží teda iba na vás, ako dobre ho využijete. Čím úspešnejší budete, tým viac príspevkov z nákupov získate.
-
Čo môžeme urobiť pre to, aby sme získali čo najviac príspevkov z nákupov?
Pravidelne nabádajte svojich členov, podporovateľov, fanúšikov, partnerov a darcov k tomu, aby pri internetových nákupoch vždy používali Dobromat. Nezabudnite, že vaše združenie musia pred nákupom vybrať ako prijímateľa príspevku.
-
Máte niečo, čo nám pomôže získať väčšie množstvo príspevkov pre naše združenie?
Áno. Pripravili sme pre vás viacero pomôcok a materiálov, ktoré môžete využívať. Pokiaľ potrebujete niečo ďalšie, kontaktujte nás.
-
Ako zistíme, koľko príspevkov na Dobromate má už naše združenie?
Aktuálny stav vášho účtu nájdete vo svojom konte na Dobromate.
-
Kedy príspevky dostaneme?
Príspevky vyplácame na požiadanie, a to v prvom mesiaci každého štvrťroka po dosiahnutí minimálnej čiastky 50 €. Ak ste túto sumu nedosiahli, prevedieme vám zostatok do ďalšieho štvrťroka.
-
Ako máme príspevky od Dobromatu zúčtovať?
Príspevok je oslobodený od dane z príjmov. Netreba nám vystavovať ani faktúru. Detaily, ako presne ho účtovať, Vám radi poskytneme pri vyplácaní prvého príspevku pre Vaše združenie.
Všeobecné
-
Prečo do Dobromatu pridať aj môj e-shop?
- bezplatne oslovíte tisíce potenciálnych zákazníkov
- privedieme vám nových dlhodobo verných zákazníkov
- získate reputáciu obchodu, ktorý podporuje neziskový sektor
- meno obchodu bude spojene s originálnym konceptom, čo môže využiť vo svojej vlastnej propagácii
- prinášame rast návštevnosti, tržieb, zisku a povedomia o značke vášho internetového obchodu za minimálne náklady v porovnaní s inými marketingovými kanálmi
- vzhľadom na jedinečnosť konceptu a jeho verejnoprospešnému charakteru, očakávame nemalý záujem verejnosti a médií a táto pozornosť sa prenesie aj na obchody, ktoré s Dobromatom spolupracujú
- už v prvom roku existencie sme sprostredkovali spolupracujúcim internetovým obchodom 4 614 nákupov v celkovej hodnote 349 871,45 €.
-
Ako pridať do Dobromatu môj e-shop?
Kontaktujte nás.
email: eshop@dobromat.sk
tel.: +421 903 103 906 -
Z čoho je financovaná prevádzka Dobromatu?
Dobromat je financovaný z odmien od internetových obchodov. Popritom sa snažíme získavať strategických partnerov, ktorí nám za spojenie ich mena s týmto dobročinným projektom na oplátku pomáhajú projekt financovať.
-
Prečo sa stať strategickým partnerom Dobromatu?
Získate:
- prestíž
- zviditeľnenie na spoločenskej i sociálnej úrovni
- reputáciu spoločnosti, ktorá podporuje neziskový sektor udržateľným spôsobom
- spojenie vašej spoločnosti s originálnym systémom podpory neziskového sektora
- vplyv na pomoc združeniam a organizáciám, ktoré patria medzi prijímateľov podpory od Dobromatu
- umiestnenie vášho loga v pravidelných newsletteroch
- umiestnenie vášho loga na FB stránke Dobromatu
- umiestnenie vášho loga, s priamym linkom na vašu stránku, na webovej stránke Dobromatu tak, aby bolo viditeľné pri celom procese presmerovania návštevníka do obchodu a výbere podporovaného združenia
-
Ako sa môžem stať strategickým partnerom Dobromatu?
Kontaktujte nás na tel. č. +421 903 103 906. Radi sa s vami porozprávame o možnosti spolupráce.